zaterdag 17 oktober 2015

Een wedstrijdkleedje...

De compagnie-M-contest 2015 werd aangekondigd en meteen kreeg ik zin om mee te doen.
3 categorieën waarvan ik meteen de 1e schrapte (plain and simple). De laatste categorie: pattern hack, was ook niets voor mij (ik ben geen durver, uitvinder,'patroondelentekenaar'...).
Dan maar categorie 2: mix and match (dacht ik...).
Nadat ik mijn stoffenkast eens uitkuiste, kwam ik een mooi wollen stofje tegen dat ik vorige winter gebruikte voor 2 shortjes voor de meisjes (jaja, ook een compagnie m patroon :)).
Helaas maar een klein lapje... En toen kwam het idee: ik kan eens iets naaien voor mijn klein nichtje (Margaux, dochter van mijn zus :))! Een louisa, die kwam meteen in mijn hoofd!
Maarrrrrrr, de stijl van mijn zus is een beetje anders dan die van mij. Ik zou die van haar eerder als 'klassiek' omschrijven en dat zijn de patroontjes van Marte eigenlijk niet.
Dus begon ik meteen te denken aan mouwtjes die ik ooit eens zag op haar website maar nog nooit had geprobeerd én een leuk klein strikje als detail. Ook de knopen op het zakdeel liet ik weg. Daarmee hoopte ik op een meer klassiekere look. Dus ja, eigenlijk is dit een pattern hack, want ik gebruikte een nieuw mouwtje en voegde een strikje toe. En nu, ACTIE!!!
Het strikje lukte meteen (juiste afmetingen en al ;)) en de mouwtjes verliepen ook vlot.
De eerste reacties op fb zijn van mensen die klassieker ingesteld zijn, dus voor mij is de opzet geslaagd :)!
De eerste foto's waren vers van de pers (buiten al donker, en met een nog te klein model ook geen aan-foto's helaas...), de tweede reeks is van buiten (kleur wat duidelijker zichtbaar!):














Geen opmerkingen:

Een reactie posten